Megvettem, de visszaadhatom?
Ez egy örök kérdés és probléma a vásárló, és kereskedő között.A kérdésre a válasz pedig nagyon egyszerű, viszont előtte tisztáznunk kell egy eldöntendő kérdést:Boltban vetted a terméket vagy a weben?
Ha boltban vetted, és azt nem előzte meg semmilyen távollévők közötti szerződés (webes rendelés, telefonos rendelés, emailes rendelés. stb), akkor sajnos rossz hírünk van:Nem, nem adhatod vissza. 3 napon belül sem?
Nem, sajnos Mari néninek nincs igaza. 3 napon belül, ha a használatot akadályozó hibája van a készüléknek, akkor kérheted a cseréjét. Ha ezt nem tudja a kereskedő teljesíteni a számodra, és olyan helyettesítő terméket sem tud adni, ami neked megfelelő, akkor kérhetsz pénzt, de csak ebben az egy esetben.Mi van akkor ha neten vagy bármely más egyéb távollévők közötti szerződés alapján rendelted meg és személyesen vetted át?
Nos, akkor már rád is vonatkozik a 14 napon belüli elállás lehetősége, még akkor is ha személyes átvételkor erről a jogodról a kereskedő a számlán, vagy bármely egyéb dokumentumon igazoltan lemondat téged. Erre neki nincs lehetősége, és ha megteszi, nem csak érvénytelen, hanem tisztességtelen is.Ha pedig neten vagy bármely más egyéb távollévők közötti szerződés alapján rendelted meg és csomagküldő szolgálattal vetted át a terméket, akkor egyértelműen jogod van 14 napon belül elállni.Az elállásnak azért vannak speciális szabályai, mint például az, hogy egészségügyi terméket egyáltalán nem köteles visszavenni a kereskedő. Ahhoz, hogy ne ess abba a hibába, hogy fölöslegesen küldöd vissza a csomagodat elállásra, érdemes elolvasni a következő cikket is.
Következő bejegyzésünk témája: Mik az elállás alapvető feltételei, és mi is ez?