Nem a megrendelt terméket kaptad, esetleg már kibontás után látszik, hogy hibás?
- A webshop-okban is emberek dolgoznak, akik hibázhatnak. Általában ezen hibák nem szándékosak, csak emberi mivoltunkból fakadó figyelmetlenség okozta hibák, melyeket utólag mindenki sajnál, és szinte minden webshop azon lesz, hogy a hibát azonnal orvosolja.
- Ha a webshop-ot normális hangnemben keresed fel, hidd el, a túloldalon ülő ügyfélszolgálatos nem csak a munkájából fakadó kötelességből fog neked segíteni, hanem mellette empátiából is előre veszi a cserédet, és jó esetben a kellemetlenségért kapsz valami kárpótlást. Ha nem, persze ezt is jelezheted, és ha emberi hangnemben teszed, biztos meg is kapod (persze azért maradj a földön, egy hibáért ne kérj egy Miami partjain lévő villát, mint kártérítést követelve).
Tehát, mi tévő is legyél?Először vedd figyelembe a fenti dolgokat, majd azt követően készíts a hibáról, vagy tévesen kapott termékről egy vagy több fotót, melyet küldj el email-ben a kereskedő részére, rendelési azonosítóval, szállítási címmel kiegészítve, és írd le a csere igényedet. Ilyen esetben a kereskedőnek kötelessége saját költségén a termék cseréjét megtenni, (ha ettől elzárkózik, akkor lehet nem jó webshop-ot választottál, bár ritka ezen kereskedők száma).Ha ezzel megvagy, és még mindig nem vagy biztos abban, hogy mi fog történni, érdeklődj a bolt telefonszámán, hogy pontosan mire és mikor is számíthatsz, viszont ezt ildomos már csak az email után megtenni.Azért a nagy általánosságban a következőkre számíthatsz:
- Napokon belül jön egy futár a cseretermékkel
- Nem tud a kereskedő csereterméket küldeni, mivel nincs több neki, ezért levásárolhatod az összeget
- Nem tud a kereskedő csereterméket küldeni, mivel nincs több neki, ezért visszakérheted az összeget
Nem találjátok a közös megoldást? Erre van pár univerzális megoldás:1.:http://www.nfh.hu/ és itt a tudástárban sok hasznos infó van, de ha nem egyértelmű a válasz, akkor kérd ki a Fogyasztóvédelmi Hivatal véleményét bármelyik telefonszámukon.2.:http://versenyugyi-tanacsadoiroda.hu/Ők is a fogyasztók érdekeit képviselő iroda, biztos, hogy segítenek a probléma megoldásában.Ha úgy érzed, hogy neked van igazad, akkor akár jogszabályra hivatkozva küldj egy levelet a kereskedőnek (akár emailt), melyben helyezd kilátásba a Fogyasztóvédelmi eljárás megindításának lehetőségét, vagy egy Békéltető Testületi eljárás megindításának lehetőségét.De, hogy mi is ezek? Erről a következő cikkünkben.